Restauració d'obres d'art

Restauració d'un conjunt d'obres de la pintora xinesa Yang Shun

Conservació i restauració d'un conjunt de 4 quadres de la pintora xinesa Yang Shun que havien patit cops accidentals originant estrips i forats.

Desconegut
Matèria-tècnica: 
pintura a l'oli sobre tela
Autor: 
Yang Shun
Datació: 
2011-12
Localització: 
exposició Castell del Remei (Lleida)
Any d'intervenció: 
novembre 2013
Mides: 
150 x 200 cm

Restauració d'un quadre de LLUÍS FLOTATS I CANAL

Restauració d'una pintura sobre tela de l'autor lleidatà Lluís Flotats. La intervenció s'ha centrat en tasques de neteja de la policromia.

El quadre que representa un paisatge marítim del poble de Cadaqués, té unes mides d'uns 50 x 65 cm aprox cm i es tracta d'una pintura a l'oli sobre una tela mixta de lli i cotó. Presenta una fina capa de vernís, quasi imperceptible. La problemàtica incial de la pintura era la brutícia acumulada i la degradació del vernís que havia engroguit encara més la policromia a causa de la seva oxidació.

No disposa
Matèria-tècnica: 
pintura a l'oli sobre tela
Autor: 
Lluís Flotats i Canal
Datació: 
Dècada de 1970
Localització: 
Particular
Any d'intervenció: 
setembre 2013
Mides: 
50 x 65 cm

Restauració d'un quadre del pintor valencià FRANCESC MIRALLES I GALUP: consolidació d'estrips

Restauració d'un quadre del pintor valencià del segle XIX Francesc Miralles i Galup, obra datada i firmada pel propi pintor l'any 1874.

Sense títol
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Francesc Miralles i Galup
Datació: 
1874
Localització: 
Particular
Any d'intervenció: 
febrer de 2012
Mides: 
46 x 38cm

Restauració d'un quadre del pintor JOAQUIM VANCELLS: consolidació d'un estrip

Tasques de restauració d'un quadre del pintor català Joaquim Vancells, un dels màxims exponents del modernisme en el camp del paisatgisme, clarament influenciat per pintors com Joaquim Vayreda i l'Escola d'Olot. La intervenció s'ha centrat principalment en la consolidació d'un estrip originat a causa d'un cop accidental.

Paisatge
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Joaquim Vancells
Datació: 
Principis segle XX (1919?)
Localització: 
Particular (Terrassa)
Any d'intervenció: 
Maig 2012
Mides: 
60 x 81 cm

Restauració de l'Estendard de la Verge dels Dolors de Bellpuig: recuperació de la pintura original subjacent

El procés de conservació i restuaració de l'Estendard de la Verge dels Dolors de Sant Nicolau de Bellpuig ha destacat pel fet de recuperar la pintura original subjacent amagada durant els anys per repintades posteriors.

Aquesta intervenció s'ha portat a terme a les instal.lacions del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya, amb el número de registre CRBMC 11921, i amb la col.laboració de la restauradora de teixit Rosa Martínez.

Estendard de la Verge dels Dolors
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela / teixit i brodats
Autor: 
Desconegut
Datació: 
Primera meitat segle XX
Localització: 
Església de Sant Nicolau de Bellpuig (LLeida)
Any d'intervenció: 
2013
Mides: 
115cm x 70cm (estendard) i 59,5cm x 45,5cm (pintura)

SANTUARI MARE DE DÉU DEL COANER: Restauració del Retaule barroc

Restauració del Retaule barroc del Santuari de la Mare de Déu del Coaner, obra de Segimon Pujol i Gurb l'any 1716.

El Coaner és un petit poble de la comarca del Bages, format per masos dispersos, pertanyent al municipi de Sant Mateu del Bages. El Santuari de la Mare de Déu es troba enmig d'un paratge boscós format per pi blanc i alzina, es tracta de la reserva forestal més important de la comarca. Ben a prop, es troba l'església romànica de Sant Julià i la torre pre-romànica de l'antic castell.

Retaule de la Mare de Dèu del Coaner
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre taula, daurats i pintura al tremp
Autor: 
Segimon Pujol de Gurb
Datació: 
1716
Localització: 
Santuari de la Mare de Dèu del Coaner (Sant Mateu del Bages)
Any d'intervenció: 
2012
Mides: 
6 m x 7'5 m (alçada)

Restauració d'un obra del pintor impressionista CHARLES LEBOURG: neteja d'un quadre

Restauració de l'obra de finals de selge XIX "Hondouville Sur Iton" del pintor impressionista francés Charles Albert Lebourg. La intervenció s'ha centrat en el procés de neteja de la policromia i del marc daurat que l'acompanya.

Descripció i estat de conservació

"Hondouville Sur Iton"
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Charles Albert Lebourg
Datació: 
1890-1895
Localització: 
Particular
Any d'intervenció: 
novembre 2012
Mides: 
50 x 65cm

SANT ANDREU DE LLAVANERES: Restauració del Retaule de l'Altar Major de l'església de Sant Andreu

Restauració del retaule de l’altar major de l’església de Sant Andreu de Llavaneres, datat entre els segles XVI i XVII. Treball en bastida de 15 metres, conjuntament amb un equip de 9 restauradors dirigit per Jesús Zornoza i sota la supervisió de Pep Paret, cap de l'Àrea de Conservació i Restauració de pintura sobre taula del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.

Breu referència històrica de l'obra

Retaule de l'Altar Major de Sant Andreu de Llavaneres
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre taula, pintura al tremp sobre taula, daurats, laques i colradures
Datació: 
Segona meitat segle XVI - principis XVII
Localització: 
Església Parroquial de Sant Andreu de Llavaneres
Any d'intervenció: 
2012
Mides: 
13,50 metres (alçada) x 7'50 metres (amplada)

MICROCIRURGIA TÈXTIL. TRACTAMENT D’UN ESTRIP PEL SISTEMA D’ADHESIÓ FIL A FIL: “La Presentación al Temple” de Claudio Lorenzale

Col·laboració en la restauració d’una obra de Claudio Lorenzale pertanyent al Retaule de l’Assumpció de l’Altar Major de la Catedral de Solsona en la realització de la consolidació del suport tèxtil d'un estrip de 58 cm mitjançant la tècnica de microcirurgia tèxtil amb el sistema d’adhesió fil a fil (veure publicació).

"La Presentació al temple"
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Claudio Lorenzale
Datació: 
1854-1856
Localització: 
Museu Diocesà i Comarcal de Solsona
Any d'intervenció: 
2010
Mides: 
137,5 x 51 cm

Restauració d'un quadre del pintor Lorenzo MASRIERA: consolidació d'un estrip

Restauració d'una pintura sobre tela obra del pintor català Lorenzo Masriera datat l'any 1880, pertanyent a la família de pintors i joiers Masriera.

L'obra es tracta d'una pintura a l'oli sobre tela de lli on s'hi representa una natura morta. La pintura havia patit un cop accidental que havia originat un estrip en forma de set amb unes mides de 12 x 6 cm en la part superior del quadre. La tela, que presentava intervencions anteriors en forma de petits pedaços en el revers, estava firmada i datada en grabat en l'angle inferior dret.

Natura morta
Matèria-tècnica: 
Pintura a l'oli sobre tela de lli
Autor: 
Lorenzo Masriera
Datació: 
1880
Localització: 
Particular
Any d'intervenció: 
Març 2012
Mides: 
60 x 45 cm

Pàgines

Subscribe to RSS - Restauració d'obres d'art